Kundeservice er alltid klar til å hjelpe deg. Våre dyktige og erfarne medarbeidere er klare til å gi deg råd uansett hva du lurer på og er glade for å høre fra deg på Tlf.: +47 52 72 70 55
Denne klageretten / garantien på Royal-produkter dekker produktene som er levert til forhandlerne, enten produktet fortsatt er hos forhandleren eller selges videre til sluttbrukere (forbrukere). Reklamasjonsretten dekker også bedriftskunder.
Derfor er reglene om forbrukerkjøp tatt i betraktning i denne klageretten / garantien.
Garanti
I følge forbrukerkjøpsloven betyr klageretten at dersom det oppstår en feil eller mangel i et produkt de første 2 årene etter kjøpet, må forhandleren løse problemet uten kostnader for forbrukeren. Reklamasjonsretten gjelder alle varer og deler, inkluderer også tilbehør. Reklamasjonsretten inkluderer mangler og feil som var til stede på kjøpstidspunktet.
Reklamasjonsretten inkluderer alle solskjermings produkter fra Royal, dette omfatter:
Ved vesentlige feil og mangler som var til stede på kjøpstidspunktet, kan forbrukeren / forhandleren kreve at kjøpet blir kansellert.
Royals garanti
I tillegg til garantiperioden (2 år), gir Royal også en garanti i 3 år (år 3-5) på alle interne produkter av merket Royal (kjøpt etter 15. november 2018), samt eksterne produkter av merket Brustor & Prostor. Denne garantien dekker både forhandlere og forbrukere.
Følgende produkter dekkes ikke av den utvidede garantien:
Appstyringssystemene Connexoon & TaHoma
Sensorer for elektrisk drift (inkludert solsensor, vindsensor og temperatursensor)
Denne garantien gjelder ikke for prosjektbestillinger.
Garantien inkluderer:
reparasjon eller utskifting av mangelfulle materialer og deler som kan tilskrives produksjonsfeil eller funksjonsfeil.
dekker ikke demontering, ominstallering og transportkostnader.
For reparerte eller returnerte produkter gjelder garantiperioden fra fakturadato for det opprinnelige leverte produktet.
Produkter til forretningsbruk dekkes ikke av 5-års garanti.
Ekskludert fra garantien er:
For å fremsette krav under garantien, må du sende inn en skriftlig klage innen garantiperiodenes slutt, og senest to måneder etter den dagen du fant eller med rimelighet burde ha funnet den mangelen eller mangelen som klagen under garantien gjelder.
Klagen under garantien må alltid sendes til den autoriserte Royal-forhandleren der produktet ble kjøpt. Fakturanummer må brukes som dokumentasjon.
Slik avgjøres garantisak
Garantisaker utføres i henhold til kriteriene som er angitt over og avgjøres av Royals garantiavdeling i samarbeid med den aktuelle forhandleren.
Om det er forhold som, jf. Ovenfor, er unntatt fra garantien, for eksempel feil bruk, slitasje eller feil vedlikehold, blir vurdert og bestemt av Royals garantiavdeling.
Royals ansvar og garantier
Royals ansvar er begrenset til det ovennevnte, og Royal er dermed ikke ansvarlig under garantien for direkte eller indirekte skader i tillegg til det som er beskrevet ovenfor, inkludert produktansvar. Royal kan ikke holdes ansvarlig for utilsiktet skade, tap eller utgifter.
Service for krav som ikke dekkes av garantien
Våre autoriserte forhandlere har rett til å kreve erstatning for kostnadene ved et servicebesøk hvis kravet viser seg ikke å være dekket av denne garantien, inkludert kostnader for transport, arbeid, undersøkelse av produktet og kostnader i forbindelse med demontering og montering